شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

مقایسه تلویزیون ال جی ut80 با سامسونگ du8000
شناسه پست: 5502
بازدید: 15

دو تلویزیون ut80 و du8000 دو تا از مدل های میان رده و مقرون به صرفه برند های ال جی و سامسونگ در سال 2024 هستند که هر کدام ویژگی ها و امکانات منحصر به فرد خود را دارد. با ما همراه باشید تا با بررسی دقیق مشخصات فنی، طراحی، قابلیت ها و قیمت این دو مدل تلویزیون به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کنیم.

طراحی و ساخت

  • ال جی ut80: ال جی در این تلویزیون خود از طراحی Cinema Screen 3 Sided بهره گرفته است. این طراحی سبب ظاهری مدرن و زیبا شده و با وجود پایه های دو شاخه ای زیبایی آن تکمیل شده است.
  • سامسونگ du8000: زبان طراحی AirSlim سبب طراحی ظریف و حاشیه های باریک در اطراف نمایشگر شده اند. این تلویزیون با وجود طراحی بسیار زیبا و لوکس مناسب هر لوکیشن و فضایی است. همچنین از پایه های خطی برای حفظ تعادل بر روی میز تلویزیون بهره گرفته است.

صفحه نمایش

ال جی ut80: این تلویزیون از پنل VA و نور پس زمینه Edge LED بهره گرفته است که هردو این قابلیت ها سبب کنتراست بالا و عمق بیشتر رنگ ها می شود. این پنل برای تماشای محتواها در هر محیطی چه با نور زیاد و چه کم مناسب است.

طراحی ال جی 2024 مدل ut 80

سامسونگ du8000: سامسونگ در این مدل از پنل IPS با بک لایت Direct LED استفاده کرده است. این فناوری ها، محتوا را با رنگ های زنده و زاویه دید گسترده نمایش می دهند. به این منظور که شما می توانید از هر زاویه ای به تلویزیون نگاه کنید در حالی که افت کیفیتی روی نمی دهد.

کنتراست و وضوح بالا

کیفیت تصویر

  • هردو این مدل ها از کیفیت تصویر 4K، رزولوشن 2160×3840 پیکسل و رفرش ریت 60 هرتز برخوردار هستند.
  • هردو مدل از قابلیت HDR و فرمت های مختلف آن پشتیبانی می کنند با این تفاوت که فرمت ها در ut80 شامل HDR10، HLG و HDR10 Pro می باشد و در du8000 فرمت های HDR 10+ و HLG موجود می باشند.
  • پردازنده هوشمند α5 AI Processor 4K Gen7 در تلویزیون ut80 و پردازنده قدرتمند Crystal Processor 4K در du8000، پردازش و بهبود کیفیت صدا و تصویر محتوا را بر عهده دارند.
  • هردو تلویزیون از فناوری هوشمند Upscaling 4K برای ارتقا محتوا های بی کیفیت به سطح 4K بهره برده اند.
  • برای بهبود کنتراست تلویزیون ut80 از فناوری Dynamic Tone Mapping و تلویزیون du8000 از Contrast Enhancer بهره گرفته اند.
  • وجود قابلیت Filmmaker Mode در هر دو این مدل ها سبب نمایش فیلم و سریال ها، مطابق با دیدگاه کارگردان شده است.

سیستم عامل و قابلیت ها هوشمند

  • ال جی ut80: این تلویزیون به جدید ترین و بروزترین نسخه WebOS یعنی WebOS 2024 مجهز شده است. این سیستم عامل رابط کاربری جذابی داشته و امکانات متعددی را به تلویزیون بخشیده است.
  • سامسونگ du8000: این مدل از سیستم عامل Tizen 8 برخوردار است که علاوه بر رابط کاربری ساده و روان، قابلیت های ویژه و کاربردی را به تلویزیون بخشیده است.

 

  • هردو سیستم عامل قابلیت هایی مانند دستیار صوتی، کنترل هوشمند خانه، اشتراک گذاری محتوا بین دستگاه های مختلف با تلویزیون را فراهم کرده اند.
  • برای دسترسی شما به فیلم و سریال های روز، تلویزیون ut80 از LG Channels و تلویزیون du8000 از Nifty Gateway پشتیبانی می کنند.
  • هردو تلویزیون از اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi پشتیبانی می کنند.

سیستم صوتی

هردو مدل تلویزیون دارای توان صوتی 20 وات هستند و این میزان صدا را با استفاده از 2 کانال صوتی 10 وات ایجاد می کنند. در هردو، بلندگو ها در دو طرف تلویزیون قرار گرفته و برای صدای فراگیر تر صدا را به سمت پایین شلیک می کنند.

  • تلویزیون ut80 برای سازگاری تلویزیون با سیستم های صوتی و ایجاد صدای یکپارچه و هماهنگ از قابلیت LG SoundSync و تلویزیون du8000 از فناوری Q-Symphony پشتیبانی کرده است.
  • تلویزیون du8000 برای صدایی فراگیر و هماهنگ با تصویر از قابلیت OTS Lite بهره گرفته است. با استفاده از این قابلیت صدا را دقیقا در همان نقطه رویداد پخش می کند.
  • تلویزیون ut80 از فناوری هایی نظیر AI Sound Pro، Clear Voice Pro، Simultaneous audio output و AI Acoustic Tuning برای صدای رساتر و فراگیر تر بهره برده است.

قابلیت های گمینیگ

هردوی این مدل ها برای گمینگ حرفه ای خصوصا کنسول های نسل جدید زیاد ایده آل نیستند و دلیل اصلی آن هم برخورداری از رفرش ریت 60 هرتز است. برای تجربه روان و بدون لگ در بازی های نسل جدید حداقل رفرش ریت لازم 120 هرتز است، علاوه بر این وجود پورت HDMI 2.1 نیز لازم است که باز هم در این دو مدل به کار نرفته است. اما اگر گیمر مبتدی هستید یا قصد دارید به انجام بازی های معمولی و نسل ها قدیمی تر بپردازید هردو تلویزیون گزینه بسیار مناسبی هستند.

علاوه بر این هردو این مدل ها از کیفیت تصویر 4K، قابلیت ALLM و فناوری HGiG برای بازی های روان و بدون تاخیر بهره برده اند. تلویزیون ut80 از قابلیت Game Optimizer برای دسترسی سریع تر به تنظیمات بازی ها در حین بازی بهره برده است.

قیمت | مهم ترین عامل!

با در نظر گرفتن مقایسه این دو مدل که در بالا به آن پرداختیم، در بیشتر ویژگی ها در یک سطح قرار دارند. تفاوت کمی که در برخی قابلیت ها وجود دارد نسبت به شباهت های بسیار زیاد آن ها به چشم نمی خورد. به صورت کلی هم هردو مدل جزو مدل های میان رده و اقتصادی هردو برند در سالی جاریبه حساب می آیند. اما قیمت تلویزیون ut80 نسبت به تلویزیون du8000 به میزان ناچیزی بالاتر است.