شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 5496
بازدید: 15

آیا شما هم در انتخاب تلویزیون های ال جی و سامسونگ سردرگم شده اید؟ این دو غول فناوری سال هاست که در رقابت تنگاتنگ برای برای تولید بهترین تلویزیون های بازار هستند، و هر کدام طرفداران و مخاطبان خاص خود را دارند. در این مقاله به مقایسه عمیق و بی طرف تلویزیون های ال جی و سامسونگ می پردازیم، تا به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کنیم. در ادامه از فناوری های پیشرفته OLED و QLED گرفته تا طراحی، قیمت و همه جوانب دیگر را بررسی خواهیم کرد.

مقایسه از نظر ظاهری

تلویزیون های ال جی معمولا طراحی مینیمال و ساده ای دارند، قاب های باریک، پایه های فلزی شیک و طراحی یکپارچه از ویژگی های بارز تلویزیون های این برند است. در مقابل تلویزیون های سامسونگ اغلب جسورانه تر و متنوع تر هستند. انواع طراحی های کلاسیک و مدرن را می توان در تلویزیون های سامسونگ پیدا کرد.

هردو برند تلویزیون هایی با طراحی منحنی عرضه کرده اند. همچنین در بدنه تلویزیون ها می توان رنگ های کلاسیک سفید و سیاه یا رنگ های جذاب مانند نقره ای و طلایی را دید.

تفاوت کیولد (مخصوص سامسونگ) و کیوند (مخصوص ال جی)

دو فناوری نوظهور، QLED ( کیولد ) از سامسونگ و QNED ( کیوند ) از ال جی، به عنوان رقبای سرخت هم دیگر بر سر تصاحب کیفیت برتر در نمایش تصاویر می جنگند. هردو این فناوری ها مدعی تصاویر باکیفیت بالا، رنگ های زنده و طبیعی و روشنایی بی مانند هستند. اما تفاوت این دو مدل در چیست و کدام یک برای شما مناسب تر است؟

فناوری QLED:

فناوری QLED، ذرات کوانتومی کوچک و قدتمند هستند که با اندازه های مختلف در تلویزیون قرار گرفته اند. این ذرات، نور را با طول موج های مختلف از خود ساطع کرده و در نتیجه طیف گسترده ای از رنگ ها را ایجاد می کنند. همچنین کیولد در نمایش تصاویری با روشنایی بالا بسیار عالی عمل کرده و شما در روشن ترین اتاق هم می توانید کیفیت تصویر بالایی را مشاهده کنید. علاوه بر این در تلویزیون های سامسونگ با وجود این فناوری شاهد رنگ های زنده و واقعی خواهید بود.

فناوری QNED:

QNED مخفف عبارت Quantum Nano-Emitting Diode است و نشان دهنده نسل جدید از کیفیت محتوا در تلویزیون های ال جی است. این فناوری به خودی خود از ترکیب سه فناوری بی نظیر ذرات کوانتومی، نانوسل و Mini LED ها تشکیل شده است. هر کدام از این فناوری ها وظیفه خاصی را بر عهده دارد، برای مثال ذرات کوانتومی طیف گسترده ای از رنگ ها را با خلوص و دقت بالا تولید می کند، فناوری نانوسل، زاویه دید گسترده ای را ایجاد کرده و شما می توانید رنگ ها را با کیفیت ثابت در تمام زوایا ببینید.

فناوری Mini LED نیز از تعداد بسیار زیادی LED کوچک تشکیل شده و با کنترل دقیق و جداگانه، تصاویری با کنتراست بی نظیر را ایجاد می کنند.

نتیجه گیری

انتخاب بین این دو فناوری به صورت کلی به بودجه و نیاز های شما بستگی دارد. به این صورت که اگر به دنبال روشنایی بالا، رنگ های زنده و قیمت مناسب هستید، QLED انتخاب بسیار مناسبی برای شماست. اگر به دنبال کنتراست بی نظیر، سیاهی های عمیق تر، زاویه دید گسترده و تصاویر با کیفیت حرفه ای هستید، QNED می تواند انتخاب مناسب تری برای شما باشد.

قیمت تلویزیون های کدام برند مناسب تر است؟

برند های ال جی و سامسونگ برای تمامی کاربران گزینه های متنوعی را عرضه کرده اند، یعنی تمامی کاربران با بودجه و نیاز های متفاوت، چندین مدل را از هردو برند در اختیار دارند تا بتوانند با آنالیز و بررسی آن ها انتخاب درستی داشته باشند. البته دلایل مختلفی در قیمت گذاری یک محصول تاثیر دارند، اما به صورت کلی با توجه به تلویزیون های میان رده و پرچم دار موجود در بازار، تلویزیون های برند ال جی تا حدودی قیمت بالاتری نسبت به برند سامسونگ دارند.

چرا برند ال جی نسبت به سامسونگ اعتبار بیشتری دارد؟

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چرا برند ال جی نسبت به برند سامسونگ اعتبار بیشتری دارد؟ مهم ترین دلیل این موضوع رضایت کاربران و استفاده کنندگان تلویزیون های برند ال جی است. با توجه به نظر سنجی های بزرگ که در سطح جهانی صورت گرفته بیشتر کاربران رضایت خود را در مورد تلویزیون های ال جی در مدل مختلف اعلام کرده اند و این آمار در تلویزیون های سامسونگ به نسبت پایین تر است.

دلیل این رضایت بی شمار می تواند کیفیت تصویر بالا و نفس گیر، طراحی زیبا و ساده، سیستم عامل روان و کاربرپسند، خدمات پس از فروش قوی و ایده های جدید و مفید باتوجه به نیاز های مختلف مخاطبان باشد.

خرابی تلویزیون ال جی بیشتر است یا سامسونگ؟

با توجه به آماری که توسط تکنسین ها و نصاب تلویزیون ها ارائه شده است، در تلویزیون های برند سامسونگ نسبت به برند ال جی خرابی های بیشتری رخ داده است. همچنین باید گفت این آمار توسط شرکت های خدماتی و گارانتی نیز تایید شده و متاسفانه از نظر طول عمر تلویزیون های برند سامسونگ ضعیف تر عمل می کنند.